Nyt tuntuu siltä et voisin hehkuttaa omaa elämääni, kuin mahtavaa tää oikeestaan onkaan!!!! Takana ehkä elämäni rankimmista viikonlopuista, mutta toisaalta taas elämäni parhaimmista! Oltiin sukulaismiehen läheisviikonlopussa paljon puhutussa Minnesota-hoidossa. Aivan mieletön kokemus, niin hyvässä kuin pahassa. Opin tunteen kaikista eniten itseäni siellä. Omia riippuvuuksiani. Opin tunteen itseäni yhden viikonlopun aikana enemmän kuin reilun kuukauden pöpilässä olon aikana! Aivan mahtavaa tiedostaa mikä mulla on! Kaikista vaikeinta se kuitenkin on sanoa ääneen, että mulla on bentsoriippuvuus. Sitä mä pelkäsin pöpilässä, kieltäydyin ottamasta niitä, ja sit ku yhen otin, otin toisenkin. Ja kolmannen ja niin edelleen. Ja toleranssi kasvaa...Suoraan sanottuna mä en tiedä voinko mä enää luottaa mielenterveystoimiston lääkäriin, se kun on niin auliisti kirjotellut mulle bentsoreseptejä. Ja mä oon kiltisti kipittänyt apteekkiin koska lääkärihän ne on mulle määrännyt! Määrätä nyt bentsoriippuvaiselle bentsoja, hienoa! Sama kuin sanoisit diabeetikolle että syö tosta kilo sokeria! Nyt mä tarviin työkalut siihen et pääsen eroon bentsoista.

Mun hyvä ystäväni oli meillä tänään monta tuntia. Mulle tuli todella hyvä fiilis kun pitkästä aikaa sain jutella hänen kanssaan. Hän oli kihlattunsa kanssa muutaman kuukauden Floridassa ja nyt nähtiin ekan kerran reissun jälkeen. Oli aivan ihanaa nähdä ja jutella. Niin vapautunut olo. Ja nyt kun usko on tullut muhun, on ihana tietää että on olemassa yksi ihminen lisää jonka kanssa voi vapaasti puhua uskonasioista. Sanna, jos luet tätä, tiedoksi, että tykkään susta ihan valtavasti!

Ja toinenkin "ihme" on tapahtunut. Oon ystävystynyt mieheni veljen vaimon kanssa. Ennen ei juurikaan tultu toimeen, syistä tai toisista. Sit ollaan tultu toimeen, mutta oltu etäisiä. Mutta nyt, varsinkin viikonloppu osoitti sen, että oon ollut väärässä joskus. Mieheni veljen vaimon elämä ei oo ollut helpoimmasta päästä, ja helpotusta on haettu väärällä tavalla, ja nyt muhun on tullut sellainen luottamus, että uskon siihen että helpotusta haetaan jatkossa aivan toisin. Ja mä haluan olla edesauttamassa sitä. Ihan hirveesti mä en pysty tekemään mitään, ja mä ymmärrän sen nyt, että riittää että mä oon olemassa. Yksinkertaista! Ja ah, taas mä oon vapautunut!!!! IHANATA!!!!!

Suosittelen lämpimästi kaikille alkoholisteille ja heidän omaisilleen Minnesota-hoitoa Lapualla.